VANLIGA FRÅGOR

Här nedan har vi samlat några av de vanligaste frågorna som vi får. Klicka på den kategori du vill läsa mer om. Hittar du inte svaret på din fråga kan du alltid kontakta oss


Medlemskap

  • Får man provträna innan man köper ett kort?

    Självklart kan du det! Vi bjuder dig på provträning förutsatt att du är folkbokförd i staden/kommunen. Är du på besök kan du köpa en gästträning för 120 kr (gym) eller 150 kr (allt). All provträning sker under våra bemannade tider. Det går även att köpa ett veckokort för 250 kr. 


    Klicka HÄR för att registrera en provtränings-vecka

  • Vad innebär avtals- eller bindningstid?

    Avtalstiden är den tid en medlem bundit sig att betala en månadsavgift. Det är en form av 

    avbetalning av ett medlemskap. Under bindningstiden dras en fastställd summa via autogiro månadsvis i förskott för kommande månad. Efter bindningstiden har Puls rätt att prisjustera medlemskapet.


  • Om jag inte kan komma in - kan någon annan medlem släppa in mig då?

    Nej, det leder till avstängning för båda. Skulle det göras en kortkontroll kan även båda 

    debiteras kontrollavgift på 1500 kronor om kortet inte är giltigt. Kontrollera istället varför 

    kortet inte fungerar under våra bemannade tider. Det är lika otillåtet att släppa in en medlem vars kort inte fungerar som att släppa in en kompis som inte är medlem utan tillstånd. 


  • Hur loggar jag in på bokningssidorna?

    Ditt användarnamn är e-postadressen du har registrerad hos oss och lösenordet är de 6 

    första siffrorna i ditt personnummer (ex. 820328) om du inte angett ett eget lösenord i din 

    profil. 


    När du loggar in i vår app GO ACTIVE krävs det även en leverantörskod som är 026901


  • Jag kan inte komma in obemannade tider - varför?

    Det kan finnas flera anledningar till att du inte kan öppna dörren. 

    - Om du har kortet i plånboken med mer än ett chipkort (ex. från västtrafik) i, kan det kortet läsas in i stället vilket gör att du inte kommer in. 

    - Om du har en obetald faktura (pappersfaktura eller autogirofaktura) så är ditt kort spärrat i dörren. Du måste först betala av den skuld du har för att ditt kort ska fungera. Detta kan du göra direkt i receptionen under våra bemannade öppettider så funkar ditt kort direkt.

    - Det kan även vara så att du inte har behörighet att träna på alla anläggningar p.g.a. att månadskostnaden skiljer sig på de olika anläggningarna. Vill du uppdatera ditt kort? Kontakta oss.

    -Det kan också vara så att du inte uppfyller åldersgränserna för att släppas in på anläggningen.

  • Kan jag frysa mitt kort?

    Alla autogirokort är frysbara hur många månader som du önskar för en månadskostnad på 95 kr. Vid graviditet, skada eller liknande kan avtalet frysas i upp till 12 månader utan extra kostnad. En redan debiterad månad (korten debiteras kring 20:e föregående månad) kan ej frysas i 

    efterhand och kontantkort är ej frysbara. Frysning måste alltså göras senast den 20:e månaden före frysningen skall träda i kraft.


  • Vad gäller om jag vill säga upp mitt medlemskap?

    Efter bindningstidens utgång är uppsägningstiden 2 månader. Vi vill gärna ha en skriftlig uppsägning till info@puls.se


    Vi är mycket tacksamma om vi får veta orsaken till uppsägningen så vi kan fånga upp eventuella problem eller missnöje om sådana finns. Självklart är du alltid välkommen tillbaka till oss.


    Obs! En makulering av ett autogiromedgivande är inte är detsamma som uppsägning av 

    medlemskapet. Vid utebliven betalning skickas påminnelsefakturor vilka om betalning uteblir 

    lämnas vidare till Kredithanterarna för indrivning.


  • Hur betalar jag för mitt medlemskap?

    Vi erbjuder betalning via autogiro, faktura och kortbetalning. Vi tar även emot friskvårdscheckar från Benify och Epassi.

  • Kan jag få ett intyg till min arbetsgivare för friskvårdsbidrag?

    Om du betalar ditt träningskort via autogiro kan du få ett intyg över gjorda betalningar från din klubb. 

  • Vart får jag träna med mitt medlemskap?

    Om du betalar ordinarie pris SE HÄR kan du träna på alla våra anläggningar. 

    Om du däremot betalar ett pris specifikt för en anläggning kan du träna på den anläggningen du tecknade på + de anläggningarna med samma/lägre månadskostnad. 


    Du kan alltid uppgradera din månadskostnad till ordinariepris för att kunna träna på alla anläggningar.


  • Hur får jag mitt Pulskort?

    Om du har registrerat ditt medlemskap online behöver du komma in till receptionen under bemannade tider för att hämta ut ditt Pulskort.

    Gör du registreringen på plats får du kortet i samband med tecknandet.

  • Vilka åldersgränser gäller på Puls?

    Följande åldersgränser gäller hos oss på Puls:

    20 år - fyllda - för att få access till gymmet dygnet runt.

    18 år - fyllda - för att få access till gymmet M-F 05.00-22.00, L-S 05.00-20.00. Ungdomar som fyllt 16 år kan teckna ett "ungdomskontrakt" och genom det få access utanför våra bemannade tider.

    18 år - fyllda - för att få teckna avtal och själv betala via autogiro.

    18 år - fyllda - för att få köpa koffeinberikad dryck.

    16 år - fyllda - för att själv få teckna avtal (och betala kontant)

    15 år - fyllda - för att själv få träna på gymmet under bemannade tider. 

    11 år - året man fyller - för att få följa med målsman till gymmet och träna. Eget medlemskap krävs. 


  • Får alla medlemmar träna dygnet runt?

    Nej - man behöver ha fylt 18 år får träna dygnet runt.  

    Från 15 år får man träna utan målsman/vuxet  sällskap (25+) under receptionens bemannade tider.

    Barn under 15 år får enbart träna tillsammans med förälder eller vuxet sällskap (nära anhörig över 25 år)


Barn- och ungdomar

  • Vilka åldersgränser gäller på Puls?

    Följande åldersgränser gäller hos oss på Puls:

    20 år - fyllda - för att få access till gymmet dygnet runt.

    18 år - fyllda - för att få access till gymmet M-F 05.00-22.00, L-S 05.00-20.00.

    18 år - fyllda - för att få teckna avtal och själv betala via autogiro.

    18 år - fyllda - för att få köpa koffeinberikad dryck.

    16 år - fyllda - för att själv få teckna avtal (och betala kontant)

    15 år - fyllda - för att själv få träna på gymmet under bemannade tider. 

    11 år - året man fyller - för att få följa med målsman till gymmet och träna. Eget medlemskap krävs. 


  • Får man ha med sig barnvagn?

    Ja det får man så länge den inte är i vägen för övriga medlemmar

  • Får man ta med barn till gymmet?

    Vi tycker det är jätteroligt när ni tar med era barn och självklart värnar vi om deras säkerhet under tiden de är hos oss.


    Här på Puls hanteras det många tunga vikter och maskiner, därför ber vi er att hålla gymmet en barnfri-zon. För att undvika att någon kommer till skada. är strängt förbjudet för barn att springa runt, kasta bollar, klättra på/nyttja maskiner eller i yta för fria vikter.


    De är däremot varmt välkomna att spendera sin tid i vårt barnrum, utrustat med allt ifrån TV till olika aktiveringareller, eller sitta i cafédel eller soffytor under tiden föräldrar tränar. OM barn skall få medfölja förälder in på gymmet skall detta godkännas av receptionspersonal. Du som förälder ansvarar för ditt barn och att plocka iordning efter ert besök.


    Vi ber er som vill ta med barn respektera ovan bestämmelser.



Säkerhet

  • Hur arbetar Puls mot användandet av doping/droger/alkohol på anläggningarna?

    Bevisat nyttjande medför avstängning utan återbetalning av medlemsavgift i två år. Även nekande till test på anmodan genererar avstängning. Vid avstängning stängs medlemmen av på såväl Puls samtliga anläggningar som alla anläggningar i Skaraborg som är delaktiga i Dopningsfritt Skaraborg. Uppgifter om eventuell avstängning lämnas mellan anläggningarna. Våra anläggningar är öppna för Polisen i deras arbete att förhindra bruk och spridning av dopings- och narkotikaklassade preparat.

Share by: